1gr

2gr

 

 

Η Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού γιορτάζει τα 10 χρόνια λειτουργία της και διοργανώνει για 8η χρονιά το Open House Festival. Το φεστιβάλ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 5-8 Οκτωβρίου, θα φιλοξενήσει σύγχρονα έργα χορού και περφόρμανς από την εγχώρια και διεθνή σκηνή.

 

Το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ είναι σχεδιασμένο να προσφέρει μια ‘ανοικτή’ εμπειρία στο κοινό με έργα που προτείνουν μέσα από τις θεματικές τους μία σύγχρονη ματιά ως προς τη χορογραφική δημιουργία.

 

Εισιτήρια:

Open Pass €25 – για όλες τις παραστάσεις του φεστιβάλ

5,6,7 Oκτωβρίου

Day Pass €15 – είσοδος για το πρόγραµµα µίας ηµέρας

Single Pass €8 – για κάθε παράσταση

8 Oκτωβρίου

Day Pass €10

Για τις παραστάσεις στο θέατρο Ριάλτο 77777745

www.rialto.com.cy

Για το υπόλοιπο πρόγραμμα του φεστιβάλ 25 340618

www.dancehouse.com.cy

Διοργάνωση- Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού

Μέγας χορηγός – Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού

Συνεργάτες – European Dancehouse Network EDN,

aerowaves Dance across Europe, Θέατρο Ριάλτο, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.

Xορηγός – Δήμος Λεμεσού

Χορηγοί Επικοινωνίας- Φιλελεύθερος, ΦιλGood, Active, Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου.

 

 

 

 

05.10.2017  Πέμπτη

Θέατρο Ριάλτο

 

 

adorabilis

Συντελεστές

Δημιουργοί: Jonas&Lander

Ερμηνευτές: Jonas Lopes και Lander Patrick, Duarte Valadares

Κοστούμια: Carlota Lagido με τη συνεργασία του Jonas

Σχεδιασμός φωτισμού: Carlos Ramos

Light operation: Rui Daniel

Ψηφιακή κινούμενη εικόνα: Web4Humans

Σχεδιασμός ήχου: Lander Patrick

Συμπαραγωγοί: Teatro Maria Matos και Centro Cultural Vila Flor

Trailer: https://vimeo.com/187905766

Website Jonas&Lander: http://jonas-lander.wix.com/jonas-lander

20:00 55′ | Adorabilis – Jonas&Lander

Το Adorabilis δημιουργεί έναν τελετουργικό χώρο γεμάτο με σώματα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και δρα ως μια εικονική μηχανή στην οποία τρεις παρουσίες εκτίθενται και θυματοποιούνται από αόρατες δυνάμεις. Μια παράσταση «λαβύρινθος», εμπνευσμένη από τις έννοιες της πολιτισμικής και βιολογικής διαφορετικότητας.

Η γνωριμία τους ξεκίνησε με μία ανταλλαγή ξηρών καρπών στα μπουντρούμια του παλιού παλατιού που ανήκε στο Marquês de Pombal, όπου σήμερα βρίσκεται το Escola Superior Dance School. Τότε ήταν που ανακάλυψαν το πρώτο κοινό τους ενδιαφέρον: την αγάπη για τους ξηρούς καρπούς. Αυτή ήταν η αφετηρία για πολλές άλλες ανταλλαγές.

Το πρώτο χορευτικό κομμάτι, Cascas d’OvO, χορογραφήθηκε σε δημόσιους κήπους της Λισαβόνας, με περαστικούς, σκυλιά και σπουργίτια για ακροατήριο. Μια παράσταση -με μάτια κλειστά και πολλά χαστούκια- που παρουσιάστηκε εκτενώς στην Ευρώπη, εντάσσοντας στην παράσταση κατοίκους της εκάστοτε πόλης, και που ώθησε τους περφόρμερς στη χορογραφική δημιουργία. Στη δεύτερη δημιουργία τους με τίτλο Μatilda Carlota – διαχωρίζουν τη μουσική και την χρησιμοποιούν ως μορφή έκφρασης, σε έναν θόλο όπου ρομποτικά ζώα μοιράζονται ένα μπαρόκ σκηνικό. Αυτή τους η ανάγκη για γνωριμία με άγνωστες μέχρι τότε περιοχές για τους ιδίους, έχει καθορίσει τη μετέπειτα διαδρομή τους. Στο Arrastão, η έκταση αυτής της επιθυμίας -να καθιερωθεί η μουσική ως ένας επικοινωνιακός και συμμετοχικός μηχανισμός- επιχειρείται  στο μέγιστο βαθμό. Το ADORABILIS είναι η τελευταία τους δημιουργία που έκανε πρεμιέρα στην Πορτογαλία το 2017.

 

 

ANNNA

Συντελεστές

Σύλληψη/Χορογραφία/Δημιουργία: Αλεξάνδρα Waierstall

Ερμηνεία: Anna Pehrsson

Ηχητικός σχεδιασμός: HAUSCHKA

Καλλιτεχνική συνεργάτης: Μαριάννα Χριστοφίδου

Σχεδιασμός φωτισμού: Aλεξάνδρα Waierstall

Υποστήριξη: Γιάγκος Χατζηγιάννης

Φωτογραφία: Παύλος Βρυωνίδης

Website: www.alexandrawaierstall.com

21:15 20′ | ANNΝA – Αλεξάνδρα Waierstall

Με το σόλο «ANNNA» για τη χορεύτρια Anna Pehrsson, η Αλεξάνδρα Waierstall δημιουργεί ένα σωματικό τοπίο όπου η κίνηση ξετυλίγεται σαν μια μεγάλη ανάσα, μέσα από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις του ήχου και της σιωπής, τις γρήγορες εναλλαγές και μετατοπίσεις του σώματος από την ακινησία, όπου αναδύονται πολλές, διαφορετικές -αλλά ποτέ καθορισμένες- εικόνες και χώροι. Με τη χορεύτρια Άννα Pehrsson, το μουσικό, Volker Bertelman (Hauschka) και την εικαστικό Μαριάννα Χριστοφίδου, η Αλεξάνδρα κινείται μέσα από μια αρχαιολογία βαθύτερων στρωμάτων φουτουριστικής ουτοπίας που παραμένει ακόμα ακαθόριστη. Σε κάθε χορογραφική προσέγγιση της Waierstall ο χρόνος και ο τόπος είναι έννοιες ακαθόριστες και το εδώ και το τώρα δημιουργείται μεταξύ ασαφών υπαινιγμών για το μέλλον, μέσα από τη σωματική παρουσία του χορευτή. Ήσυχα παλλόμενη η χορεύτρια Άννα Pehrsson περνά μέσα από διάφορες καταστάσεις που αναφορές στο τι θα μπορούσε να ήταν ή / και να είναι.

 

Η Aλεξάνδρα Waierstall (1979) γεννήθηκε στην Αγγλία και μεγάλωσε στην Κύπρο. Αποφοίτησε με μεταπτυχιακό στη χορογραφία από την ακαδημία χορού ArteZ του Arnhem. Απέσπασε πολλά βραβεία χορογραφίας στην Κύπρο και στη Γερμανία, μεταξύ των οποίων και το βραβείο καλύτερου ανερχόμενου καλλιτέχνη το 2013, στην πόλη του Ντίσελντορφ. Το χορογραφικό της έργο επέλεξαν και στήριξαν οργανισμοί και δίκτυα όπως: Aerowaves, Modul Dance, IDEE initiatives in dance through european exchange (Πρωτοβουλίες στον τομέα του Χορού μέσω Ευρωπαϊκών Ανταλλαγών) και Chin-A-moves.

Το 2012, υπήρξε ανάμεσα στους φιναλίστ για τα βραβεία Rolex Mentor και Protége. Η Αλεξάνδρα Waierstall παρουσίασε το χορογραφικό της έργο στην Ευρώπη, τον Καναδά, τη Βραζιλία, την Κορέα και την Κίνα.

Η Αλεξάνδρα Waierstall υπήρξε για το 2014-2016 Factory Artist στο Tanzhaus nrw στο Ντισελντόρφ-Γερμανία.

 

 

ooana doherty

Συντελεστές

Κινηματογράφηση: Simon Mills

Χορογραφία και Σχεδιασμός ήχου: Oona Doherty

Website: https://www.oonadohertyweb.com

Trailer: https://vimeo.com/197373403

21:35 08′ | Lazarus and the Birds of Paradise – Oona Doherty (video) δωρεάν

H παράσταση «Lazarus and the birds of paradise» επιχειρεί να αποδομήσει το στερεότυπο του καταπιεσμένου άντρα και να το ανάγει σε ένα λαμπερό, άσπρο, ουδέτερο χώρο που θυμίζει Caravaggio. Το έργο αποτελεί την τελική σκηνή του «Hope Hunt and the ascension into Lazarus» -το σόλο της Doherty που επελέγη από το δίκτυο Aerowaves- και την πρώτη σκηνή του νέου της έργου «Hard to be Soft – A Belfast Prayer in Four parts»

«Η δουλειά μου προσπαθεί να παίξει με το εμπόδιο ανάμεσα στη σάρκα και την ψυχή, το κοινό και τη σκηνή, προκειμένου να μοιραστεί μια κινητική εμπειρία. Το κίνητρό μου είναι να διερευνήσω καταστάσεις καθαρής μεταφυσικής ειλικρίνειας. Να φέρω το σεξ, το πανκ, τον ρομαντισμό και το chi πίσω στο σώμα, στο μαύρο κουτί, στον λευκό κύβο και στην Ιρλανδία».

 

Η Oona Doherty  χορογράφος από την Ιρλανδία με έδρα το Μπέλφαστ, σπούδασε στο School οf Contemporary Dance, στο University of Ulster και στο LABAN London  (BA Honors and Post Graduate in Contemporary Dance Studies).

Από το 2010 έχει δημιουργήσει και περιοδεύσει διεθνώς, χορευτικά και θεατρικά έργα με ομάδες  όπως TRASH (NL), Abbattoir Ferme (BE), Veronika Riz (IT), Emma Martin / United Fall (IE)

Τα έργα της Oona παρουσιάστηκαν πρόσφατα σε φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη, μεταξύ των οποίων το Ravnedans Festival Norway και στο Φεστιβάλ Χορού του Δουβλίνου. Οι δημιουργίες της περιλαμβάνουν το Docnite, που αποτελείται από τρία επεισόδια που διερευνούν μεταφυσικές καταστάσεις. Hard to be Soft – Episode One: Lazarus and The Birds of Paradise’ (Belfast Children’s Festival and Dublin Dance Festival); ‘Hope Hunt’ (Galway Dance Days, Tiger Dublin Fringe), ‘Leather Jacket Deluxe’, ‘Lady Magma’ and ‘Echo Hunt’.

 

 

elena-antoniou

Συντελεστές

Χορογραφία/Ερμηνεία: Έλενα Αντωνίου

Σκηνοθεσία: Πόλυς Πεσλίκας

Μουσική/Ηχητική Εγκατάσταση: Σταύρος Γασπαράτος

Υπεύθυνος Παραγωγής: Αργύρης Αργυρού

Φωτογραφία: Στέλιος Καλλινίκου

Video teaser: https://vimeo.com/182305680

Website: http://elenantoniou.com

21:45 35′ | i open my palm.i called a space.  – Έλενα Αντωνίου

Το έργο εστιάζει στην έρευνα της χορογράφου πάνω στα σωματικά και συναισθηματικά όρια του σόλο ερμηνευτή, όπου η κίνηση δημιουργεί παράλληλες συνθήκες, προκαλώντας συνεχόμενη μεταβολή του ηχητικού και εικαστικού περιβάλλοντος. Το σώμα υπάρχει στον χώρο σαν υλικό με υφή και δυναμική, που κάποιες φορές εναρμονίζεται με την αρχιτεκτονική του χώρου και κάποιες άλλες έρχεται σε αντίθεση με αυτή. Ο θεατής υπάρχει στον χώρο ισότιμα, έχοντας ευθύνη στην πράξη της παρακολούθησης και άμεση σχέση με τη λεπτομέρεια της δράσης. Η κίνηση είναι μονομερής, χωρίς ανταπόκριση, ξεκινάει συνεχώς από ένα σημείο για να φτάσει σε ένα άλλο, ωστόσο δεν φτάνει ποτέ σε αυτό. Η αποδοχή ή μη αυτής της συνθήκης και η απουσία μηνύματος ισοδυναμούν με οριακή προτροπή στην τρέλα.

 

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Τερψιχόρη (2016), ένα πρόγραμμα των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου για την ενίσχυση της δημιουργίας και της έρευνας στον τομέα του Σύγχρονου Χορού.

 

Η Έλενα Αντωνίου είναι αριστούχος απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα και του London Contemporary Dance School “The Place” ως μέλος της ομάδας EDge. Υπήρξε υπότροφος του ιδρύματος Κούλα Πράτσικα και του προγράμματος Danceweb ImpulsTanz Vienna. Το 2016 συμμετείχε στο project AS ONE, μια συνεργασία του Οργανισμού ΝΕΟΝ και του Marina Abramovic Institute. Παρουσίασε την performance μακράς διαρκείας “Μια οκτάωρη διαδρομή” σε επιμέλεια Marina Abramovic, Serge Le Borgne και Paula Garcia. Σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Πόλυ Πεσλίκα, έχουν παρουσιάσει έργα τους σε Βερολίνο, Αθήνα, Κύπρο και αλλού. Απέσπασε το Βραβείο Χορογραφίας στα Βραβεία Θεάτρου Κύπρου για την παράσταση “Το ημερολόγιο ενός τρελού” (ΘΟΚ). Επιπλέον, έχει αναλάβει επιμέλεια κίνησης και χορογραφία σε θεατρικές παραστάσεις. Ξεχωρίζουν οι συνεργασίες της με το Θέατρο του Νέου Κόσμου, ΘΟΚ, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο κ.ά.

 

 

06.10.2017  Παρασκευή

Τεχνοχώρος ΕΘΑΛ

 

 

3-for-random-09

Συντελεστές

Ιδέα / Δημιουργία /Ερμηνεία: Λία Χαράκη

Συνεργάτης στη δημιουργία / ερμηνεία: Αριάνα Μαρκουλίδου

Μουσική σύνθεση / Σχεδιασμός ήχου : Γιάννης Χριστοφίδης

Mentoring : Guy Cools

Σχεδιασμός φωτισμού: Alexander Jotovic

Γραφιστικά : Δέσποινα Καννάουρου

Διευθυντής παραγωγής: Γιάγκος Χατζηγιάννης

Με την στήριξη της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού

και των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου

Website: http://www.liaharaki.com

20:00 40′ | 3 for random – Λία Χαράκη

Όπως η ζωή συχνά φαντάζει τυχαία, έτσι και το νέο έργο της Λίας Χαράκη αφήνεται στην τυχαιότητα.  Δύο χορεύτριες και ένας μουσικός ‘πλάθουν’ το έργο επί σκηνής αναμιγνύοντας λέξεις, ήχους και σώματα για να δημιουργήσουν ένα τυχαίο σύμπαν. Όπως το ανθρώπινο μυαλό μεταπηδά από τη μια σκέψη στην άλλη σε ένα συνειρμικό χορό, έτσι ενεργούν και οι ερμηνευτές του ‘3 for random’. Ο χρόνος επεκτείνεται καθώς η παρούσα στιγμή είναι όσο σημαντική μπορεί να είναι η κάθε στιγμή.

 

Tα έργα μου είναι ορατά ηχοτοπία ή ηχητικές χορογραφίες’ λέει η Λία Χαράκη, η οποία ‘επεξεργάζεται το χορό και το performance με καινοτόμους τρόπους (Danai Molocha– culture trip). Η καλλιτέχνης παρουσιάζει τη δουλειά της τοπικά και διεθνώς τα τελευταία 15 χρόνια ενώ το 2013 ήταν μία από τους καλλιτέχνες που αντιπροσώπευσε την Κύπρο στη Μπιενάλε Βενετίας με το έργο της ‘Tune In’. Το 2016 το project της με τίτλο ‘The performance Shop’ έχει επιλεγεί ανάμεσα στις 25 καλύτερες πρακτικές για το χορό στην Ευρώπη από το EDN (European Dancehouse Network) που απαντούν στην ερώτηση ‘πως ο χορός μπορεί να γίνει σχετικός σε μεγαλύτερο κοινό’.

 

 

21752853_1591454090905862_6578716365922742321_o

Συντελεστές

Χορογραφία/ Περφόρμανς: Εύη Δημητρίου

Σύμβουλος: Tabea Martin

Στυλιστική επιμέλεια: Κρίστια Μιχαηλίδου

Φωτογραφία: Μιχάλης Παπαμιχαήλ

Παραγωγή: Εν δράσει 2017

Eυχαριστίες: Έμιλυ Παπαλοίζου,  Λουίζα Παπαλοίζου , Άντης Ιακώβου

Στηρίζει η Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού

Website: http://www.eviedemetriou.com

21:00 20′ | When it turns red – Εύη Δημητρίου

Η νέα δουλειά της Εύης Δημητρίου έχει ως έναυσμα τον ασταμάτητα «πολυάσχολο κόσμο» στον οποίο ζούμε, τον κόσμο ο οποίος απαιτεί από τα άτομα που τον κατοικούν να είναι ή να δηλώνουν διαρκώς «very busy».  Μέσω έντονης σωματικότητας, αφαίρεσης και αφήγησης η παράσταση διερευνά τις συνέπειες αυτού του φαινομένου πάνω στο σώμα και στον εαυτό μας. 

 

Σπούδασε χορό στο Laban Centre, Λονδίνο και με υποτροφία στο Limon Institute Νέα Υόρκη.  Είναι υπότροφος του Danceweb Scholarship Program 2004 και του Ε-motional Bodies & Cities 2011. Ήταν προσκεκλημένη καλλιτέχνης στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Act Your Age” 2012-14 μία συνεργασία Ολλανδίας, Ιταλίας και Κύπρου.

Η χορογραφική της δουλειά χαρακτηρίζεται από ένα συνεχή πειραματισμό πάνω στις έννοιες «χορός-παράσταση-περφόρμερ-θεατής», όπου επιδιώκει να δημιουργήσει μικρά ανοίγματα επικοινωνίας, ως τόπους και χρόνους συνάντησης με το κοινό. Παρουσίασε  έργα της σε διεθνή φεστιβάλ στην Ιταλία, Λετονία, Ρουμανία, Σουηδία, Γερμανία, Ολλανδία, Ιρλανδία, Κροατία, Τουρκία, Ελλάδα, Κένυα.

 

 

21586645_1591557214228883_4346300240315649479_o

Συντελεστές

Χορογράφος: Μιλένα Ugren Κούλας

Mουσικός: Γιώργος Κούλας

Μουσική: Damien Rice, 9 Crimes

Website: http://www.ugrenkoulas.com

21:30 15′ | For George –  Milena Ugren Koulas

«For George»: ένας σύντομος χορός αφιερωμένος στον σύζυγό μου Γιώργο Κούλα. Ένας χορός που προέκυψε από την εν εξελίξει συνεργασία μας, την κοινή μας ζωή και το προηγούμενο μας έργο με τίτλο «Happiness».

Το έργο δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του Choreographic Residency Programme Moving the New 2016, της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού.

 

H χορεύτρια/χορογράφος Μιλένα Ugren Κούλας και μουσικός Γιώργος Κούλας συνεργάζονται για τα τελευταία 11 χρόνια. Αποφοίτησαν και η δύο από το Codarts στην Ολλανδία. Έχουν παρουσιάσει δουλειά τους στην Κύπρο και στο εξωτερικό, όπως στην Κροατία, Τσεχία, Πολωνία, Ιταλία, Ελλάδα, Σουηδία, Γερμανία, Γαλλία, Σερβία, Λουξεμβούργο, Ισπανία. Το κομμάτι τους  “Manlike” επιλέχθηκε στο Aerowaves 2015. Το 2016, με την υποστήριξη της Στέγη Σύγχρονου Χορού Λεμεσού, η Μιλένα και ο Γιώργος παρουσίασαν το κομμάτι τους «Happiness» σε διαφορετικούς χώρους στην Κύπρο όπως: μουσικά φεστιβάλ, μπαρ, πάρκα, αίθουσες πανεπιστημίου, θέατρα.

 

 

06.10.2017  Παρασκευή

Πολυχώρος Συνεργείο

 

 

21586449_1591576164226988_3786220182520301128_o

Συντελεστές

Χορογραφία – Ερμηνεία: Φώτης Νικολάου

Σχεδιασμός – Κατασκευή μάσκας: Μάρθα Φωκά

Μουσική – Eρμηνεία:  Δημήτρης Σπύρου

Σχεδιασμός Φωτισμού:  Παναγιώτης Μανούσης

Φωτογραφίες: Γιώργος Αναστασάκης

Video: Παντελής Φρατζής

Παραγωγή: Χοροθεατρική Ομάδα X-it

Υποστηρικτές: Playground for the arts

22:15 40′ | A room to grow – Φώτης Νικολάου

Ένα μικρό, ποιητικό οδοιπορικό στον χαμένο παράδεισο της παιδικής ηλικίας. Τα ξυπνήματα της αρσενικής και θηλυκής μας σάρκας, η αναζήτηση της ταυτότητας, της πίστης και του έρωτα αλλά και η συνάντηση με την απώλεια, τη μοναξιά και το σκοτάδι.

«Θα διηγηθώ την ιστορία μου σε χρόνο παρελθοντικό, σαν να ήταν μύθος ή κάποιο παλιό παραμύθι, καθώς απόψε χρειάζομαι μια άλλη ηλικία, να γίνει άλλη εκείνη η ηλικία, εκείνη στην οποία έγινα ό,τι υπήρξα…»

Samuel Beckett

 

Ο Φώτης Νικολάου γεννήθηκε στην Αμμόχωστο.  Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης στην Αθήνα.  Συνέχισε σπουδές στη Νέα Υόρκη. Ιδρυτής της Χοροθεατρικής Ομάδας X-it.  Παρουσίασε έργα του στην Αθήνα, Λυών, Τελ Αβίβ, Μόναχο, Θεσσαλονίκη, Κύπρο, Χανιά κ.α. Χορογράφος των Ολυμπιακών Αγώνων, Αθήνα 2004.  Συνεργάστηκε επίσης με την Όπερα του Γκέτεμποργκ, Όπερα του Μάλμο, Black Box Dance Company, Εθνική Λυρική Σκηνή, Φεστιβάλ Αθηνών κ.α .Του απονεμήθηκε το Βραβείο Χορογραφίας ΘΟΚ 2011-2013 ενώ ήταν προτεινόμενος για βραβείο Arets Reumert 2016 στη Δανία για καλύτερη χορευτική παράσταση της χρονιάς.

 

 

07.10.2017  Σάββατο

Τεχνοχώρος ΕΘΑΛ

 

 

Συντελεστές

Iδέα, χορογραφία & περφόρμανς: Jasna L. Vinovrski

Συνεργάτες: Μini ipad, τα βιβλία

Μουσική: Bee Gees “staying alive”

Φωτογραφία: Ginelle Chagnon

Με την συνεργασία και την υποστήριξη του Hrvatski institut za pokret i ples – Croatian Institute for Movement and Dance. Αυτό το έργο αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου πρότζεκτ του οποίο είχε την στήριξη του προγράμματος EU Culture 2007-2013. www.migrantbodies.eu

Website: http://www.publicinprivate.com

20:00 40′ | Public in private / Staying Alive – Jasna L. Vinovrski

Μια γυναίκα με ένα αυστηρό, επίσημο κοστούμι ‘αναμασά’ διάφορες νομικές ασυναρτησίες. Παραπατώντας πάνω σε μια στοίβα από βιβλία, και φανερώς εξαρτημένη από το Ipad της, βιώνει εύθραυστες και αβέβαιες καταστάσεις. Το Staying Alive είναι ένα εξαιρετικά επίκαιρο σόλο που αντικατοπτρίζει την τάξη και τον έλεγχο που αφορά στη μετανάστευση. Το λεπτό χιούμορ και οι πολλαπλοί παραλογισμοί κορυφώνονται καθώς η περφόρμερ μπαίνει σταδιακά σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.  Όπως λέει ο W. Benjamin: “Η παράδοση των καταπιεσμένων μας διδάσκει ότι η ΄κατάσταση έκτακτης ανάγκης΄στην οποία ζούμε δεν είναι η εξαίρεση, αλλά ο κανόνας”.

 

“... επειδή το σώμα αυτή τη στιγμή στην ιστορία μας, αυτή τη στιγμή στον πολιτισμό, ορίζεται όχι μόνο από τη σάρκα, αλλά και από τον νόμο, από τη νομοθεσία και από τη γλώσσα πάνω από όλα. Όταν αισθανόμαστε ευχαρίστηση στο σώμα. .. όλα αυτά τα θέματα συνδέονται πολύ με το νόμο ή τη συμβολική τάξη”.

Felix Gonzales-Torres

 

H Jasna L. Vinovrski είναι χορογράφος, δασκάλα και ο αιώνια μαθήτρια της ζωής. Μεγάλωσε στο Ζagreb της Κροατίας αλλά έζησε και εργάστηκε στο εξωτερικό μετά την αποδόμηση της Γιουγκοσλαβίας.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 σπούδασε στο Essen στο Folkwang Hochschule και μετά την αποφοίτησή της εργάστηκε ως χορεύτρια και περφόρμερ για δώδεκα χρόνια με διάφορους Ευρωπαίους χορογράφους (Groupe Dunes, J. Schömer, C. Sagna, O. Duboc κ.α.). Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου δημιούργησε τις πρώτες χορογραφίες της, από τις οποίες ξεκίνησε το σόλο έργο “Which Club?”, το οποίο βραβεύτηκε αρκετές φορές. Το 2006 έλαβε υποτροφία από το Kunststiftung Baden Württemberg στη Στουτγάρδη. Μετά τη μετακόμισή της στο Βερολίνο το 2008, μαζί με το σύντροφο της Clement Layes, ίδρυσε την εταιρεία Public in Private, όπου οι δύο καλλιτέχνες μέχρι σήμερα αναπτύσσουν ξεχωριστά χορογραφικά έργα αλλά με στενή καλλιτεχνική υποστήριξη ο ένας στον άλλο.

Το 2012 η Jasna απέκτησε το μεταπτυχιακό της στη χορογραφία στο Πανεπιστήμιο HZT του Βερολίνου. Λίγο μετά ξεκινάει το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο ATW στο Giessen, υπό την καθοδήγηση της Dr Bojana Kunst. Το τελευταίο της έργο “Staying Alive”,  περιοδεύει σε όλη την Ευρώπη και αυτή τη χρονιά θα παρουσιαστεί στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ. Το 2014 ίδρυσε μια από τις πιο προοδευτικές και πειραματικές πλατφόρμες για το περφόρμανς  στο Βερολίνο “3AM Event”. http://3am.events/, https://www.facebook.com/3am.event/

 

 

IMG_20161218_111159

Συντελεστές

Performer/Dance maker: Αριάνα Μαρκουλίδου

Συνεργάτης: Πάνος Μπάρτζης

Website: http://bythewayproductions.com

21:00 35′ | In Another’s Shoes – Αριάνα Μαρκουλίδου

Οι ενδυματολογικές μας επιλογές μπορούν να αποκαλύψουν πολλά για μας, αν γνωρίζει κανείς να διαβάζει ανάμεσα στις ραφές.

Το έργο δημιουργήθηκε με την υποστήριξη του Choreographic Residency Programme 2015 Moving the New, της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού, και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Dance Throughout the Year 2016. Η δεύτερη εκδοχή του έργου εισήγαγε τις ακουστικές δονήσεις και τις συνδύασε με τις αρχικές έννοιες της ενδυμασίας και της ταυτότητας. Αυτή η εκδοχή πρωτοπαρουσιάστηκε στα πλαίσια του Performing the New το Δεκέμβριο του 2016, και αργότερα στο Dance Throughout the Year 2017.

Η τελευταία εκδοχή του έργου «In Another’s Shoes» θα εμβαθύνει περαιτέρω στις έννοιες της ενσυναίσθησης, της τρωτότητας και της αυτοανακάλυψης.

 

Η Αριάνα Μαρκουλίδου χορογραφεί από το 2009, πάντοτε σε στενή συνεργασία με άτομα που την εμπνέουν και ενισχύουν την περιέργειά της. Με τον Πάνο Μπάρτζη έχει συνεργαστεί στα τελευταία της τρία έργα,”Along the Way… Forgotten” (2014), “Stomach Rumblings” και “In Another’s Shoes”.

 

 

07.10.2017  Σάββατο

Πολυχώρος Συνεργείο

 

 

imagedelightfulfinal

Συντελεστές

Ιδέα/Χορογραφία/Δημιουργία/Ερμηνεία: Παναγιώτης Τοφή

Καλλιτεχνικός Μέντορας: Bush Hartshorn

Ήχος: Umor Rex: UR090 Maar — Rime

Φωτογραφία: Θεοδώρα Ιακώβου

Ευχαριστίες: Βίκυ Κάλλα, Αλεξία Νικολάου, Σταύρος Σταύρου

Blog έρευνας: http://delightful-space.weebly.com

Website: http://panayiotis-tofi.com/

22:00 13′ | Delightful Space – Παναγιώτης Τοφή [work in progress]

Το «Delightful Space» αποτελεί έργο σε εξέλιξη και μέρος μιας κινησιολογικής έρευνας, που αφορά στον διάλογο που προκύπτει μέσα, από τη σχέση μεταξύ σώματος και χώρου.
Τι είδους κίνηση προκύπτει όταν το σώμα αφεθεί στην ανάμνηση αυτού που υπήρξε και στο ενδεχόμενο αυτού που θα μπορούσε να υπάρξει. Τι θα μπορούσε να θεωρηθεί ως απολαυστικό μέσα από ένα κιναισθητικό, σιωπηλό ταξίδι αναβίωσης, επαναπροσδιορισμού και πως επιτρέπεις να βιωθεί ξανά; Τι θυμάται το σώμα, τι επιθυμεί;

Mε την υποστήριξη του Choreographic Residency Programme Moving the New 2017, της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού.

 

Ο Παναγιώτης Τοφή, αριστούχος απόφοιτος του Trinity Laban Λονδίνου, αποφοίτησε κατέχοντας Δίπλωμα Σπουδών Χορού και Πτυχίο Σύγχρονου Χορού με διάκριση. Ως ερμηνευτής έχει συνεργαστεί με χορογράφους από Ην.Βασίλειο, Πορτογαλία, Βέλγιο, Ελλάδα και Κύπρο. Στο θέατρο συνεργάστηκε σαν χορογράφος και κινησιολόγος με τις θεατρικές ομάδες Fresh Target Theatre (Πάρι Ερωτοκρίτου), Paravan Proactions (Μελίτα Κούτα, Χάρης Καυκαρίδης) και τους σκηνοθέτες Νεοκλή Νεοκλέους και Μάριο Κακουλλή. Από το 2014, η ερευνά που αφορά στην κίνηση και στη σύνθεση, επικεντρώνεται στις πιθανότητες χωρικής έντασης σε συνδυασμό με θέματα απόκρυψης, απόσυρσης και διαγραφής. Μερικά από τα χορογραφικά του έργα: Never Been Missed (2017), Manly Matters (2016), Documenting Emptiness (2016), Faded Encapsulation (2016), Keep Hands Clear (2016) και Turn Off Lights When Leaving (2015).

 

 

07.10.2017  Σάββατο

Παλιό Ξυδάδικο

 

 

TestTimeofHappyPuzzle

Συντελεστές

Συγγραφή κειμένων και περφόρμανς: Ελεάνα Αλεξάνδρου

Σχεδιασμός ήχου και περφόρμανς: Πάνος Μπάρτζης

Σύμβουλος δραματουργίας: Εύα Κοραή

Συνεργάτες: Αριάνα Μαρκουλίδου, Δημήτρης Χειμώνας

Website: www.bythewayproductions.com

22:30 40′ | Time of happy:  – Ελεάνα Αλεξάνδρου

Η Ελεάνα συνεχίζει την έρευνα γράφοντας τραγούδια και ανακαλύπτοντας λέξεις σε μια προσπάθεια να βρει σιγά σιγά το δρόμο πίσω στο χορό.  Εδώ η λέξη ‘πίσω’ δε φέρει την έννοια της επιστροφής, αλλά του επαναπροσδιορισμού ως μια πράξη επιβράδυνσης και επαφής με τη φυσική κατάσταση.  Η λέξη ‘χορός’, δεν αναφέρεται ως ένας συνδυασμός προκαθορισμένων κινήσεων, αλλά, ως μια κατάσταση χαράς, γείωσης και ενσωμάτωσης του ‘είναι’.

Η καινούργια της δουλειά έχει τη φόρμα συναυλίας και την φτιάχνει σε στενή συνεργασία με τον Πάνο Μπάρτζη και την Εύα Κοραή.

 

Η Ελεάνα Αλεξάνδρου απέκτησε το ‘DasArts Master of Theatre’ της Σχολής Τεχνών του Άμστερνταμ το 2016.  Το 2009 έλαβε πτυχίο σε χορό και χορογραφία από το Πανεπιστήμιο Bath Spa του Ηνωμένου Βασιλείου.  Εργάζεται επαγγελματικά ως περφόρμερ από το 2004 και χορογραφεί από το 2011.  Παρουσίασε έργα της στο Open House Festival στη Λεμεσό, στο Φεστιβάλ Αθηνών, στο Come Together Festival του ‘Άμστερνταμ και στο Operaestate στην Ιταλία. Από τον Ιανουάριο του 2017 είναι η πρόεδρος της Νέας Κίνησης Ομάδων Χορού, Χορευτών και Χορογράφων Κύπρου.

 

 

08.10.2017  Κυριακή

Στούντιο Πελεκανέας

 

 

Alltoohuman

Συντελεστές

Χορογραφία: Ρούλα Κλεοβούλου

Χορεύτριες: Αριάνα Μαρκουλίδη, Mιλένα Ugren Κούλας

20:00 20′ | All too human – Ρούλα Κλεοβούλου [Χοροθέατρο Ομάδα Πέντε] δωρεάν

‘Φοβάμαι την ημέρα που η τεχνολογία θα ξεπεράσει την ανθρώπινη αλληλεπίδραση…’ Άλμπερτ Αϊνστάιν.

Πιστεύω ότι τώρα βιώνουμε αυτή τη στιγμή. Η ανθρώπινη αλληλεπίδραση έχει γίνει σχεδόν αδύνατη. Το αγκάλιασμα,  το άγγιγμα, το γέλιο,  το να κοιτάξεις κάποιον στα μάτια, είναι γνωρίσματα μιας άλλης γενιάς.  Ζούμε ένα ‘virtual reality’, πίσω από οθόνες και πλήκτρα που η ανθρώπινη επαφή σιγά σιγά που χάνεται στον ορίζοντα…

 

Η Ρούλα Κλεοβούλου γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1971. Σπούδασε στο “The School of the Toronto Dance Theater”  στον Καναδά, όπου διδάχτηκε την τεχνική της Martha Graham και χορογραφία. Στον Καναδά είχε την ευκαιρία να δουλέψει με μερικούς από τους πρωτοπόρους του σύγχρονου χορού όπως τη Trish Beatty και τον David Earle, που ήταν και ιδρυτές του “The Toronto Dance Theater”.  Από το 1994 στη Κύπρο, έχει συνεργαστεί με πολλούς χορογράφους, χορευτές, σκηνοθέτες και ηθοποιούς, δημιουργώντας έργα που μπορούν να θεωρηθούν πρωτοποριακά για τη μικρή χορευτική κοινότητα της Κύπρου.

Το 1999 ιδρύει το Χοροθέατρο Ομάδα Πέντε με τη Χλόη Μελίδου. Το Χοροθέατρο Ομάδα Πέντε που έχει ανεβάσει μέχρι σήμερα 34 έργα, είναι ομάδα με τακτικές συμμετοχές στην Πλατφόρμα Χορού, στο Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού της Νέας Κίνησης Ομάδων Χορού, Χορευτών και Χορογράφων Κύπρου, με συμμετοχές στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ, συμμετοχές σε φεστιβάλ στο εξωτερικό και με ανεξάρτητες παραγωγές. Είναι ιδρυτικό μέλος της Νέας Κίνησης Ομάδων Χορού, Χορευτών και Χορογράφων Κύπρου (2004) και ιδρυτικό μέλος της Στέγης Σύγχρονου Χορού Λεμεσού (2007).

 

 

08.10.2017  Κυριακή

Θέατρο Ριάλτο

 

 

21765505_1595290300522241_2847816903471645316_o

Συντελεστές

Σκηνοθεσία, χορογραφία, ερμηνεία: Ευριπίδης Λασκαρίδης 

Σύμβουλος σκηνοθέτη: Τατιάνα Μπρε

Κοστούμι: Άγγελος Μέντης

Σύμβουλος δραματουργίας: Αλέξανδρος Μιστριώτης

Ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Μιχόπουλος, Νίκος Κόλλιας

Μουσικός συνεργάτης: Κορνήλιος Σελαμσής

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου,

Φωτιστική εγκατάσταση / Φωτογραφία: Μίλτος Αθανασίου 

Συνεργάτες φωτιστικής εγκατάστασης: Κωνσταντίνος Μαργκάς, Γιώργος Μελισσαρόπουλος 

Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Πλέσσα 

Ειδικές Κατασκευές: Μάριος Σέργιος Ηλιάκης, Ιωάννα Πλέσσα & Μελίνα Τερζάκη

Συνεργάτες παραγωγής: Νατάσα Κουβάρη, Τζέιμς Κωνσταντινίδης

Διεύθυνση παραγωγής: Μαρία Δούρου 

Μία συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και της Oμάδας OSMOSIS

Website: http://euripides.info

Teaser: https://vimeo.com/116709177

20:30 40′ | Relic – Ευριπίδης Λασκαρίδης

*Συνδιοργάνωση Θέατρο Ριάλτο, σε συνεργασία με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου (στο πλαίσιο του φεστιβάλ Dubitanda).

Σε έναν αυτοσχέδιο χώρο, με μία DIY διάθεση, ένα φοβερά ιδιαίτερο πλάσμα με ένα απίθανο σώμα επαναπροσδιορίζει τη σχέση μας με το χώρο και το χρόνο, δημιουργώντας την αίσθηση πως η μεταμόρφωση, η γελοιότητα και η υπερβολή μπορεί να είναι τελικά ένας γρήγορος δρόμος προς την ποίηση. Σαν ένα απόκοσμο καμπαρέ, ένα ανοίκειο βαριετέ, το Relic δοκιμάζει τα όρια του κοινού και του περφόρμερ ταυτόχρονα.

 

Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης είναι σκηνοθέτης και ερμηνευτής. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές του στη Σκηνοθεσία στο Brooklyn College της Νέας Υόρκης. Έχει διακριθεί σε διεθνή φεστιβάλ ως σκηνοθέτης ταινιών μικρού μήκους, ενώ τελειώνοντας το Θέατρο Τέχνης ήταν υποψήφιος για βραβείο καλύτερου ηθοποιού από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου. Το 2009, σχημάτισε την ομάδα OSMOSIS, με την οποία έχει παρουσιάσει δουλειές στο Φεστιβάλ Αθηνών, στο Θέατρο Εμπρός, στο Εθνικό Θέατρο, στο Αρχαίο Θέατρο Ηφαιστείας κ.ά., ενώ ως περφόρμερ έχει συνεργαστεί με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, τον Robert Wilson κ.ά. Το τελευταίο έργο της ομάδας OSMOSIS, με τίτλο Relic, επιλέχθηκε το 2015 από το ευρωπαϊκό δίκτυο Aerowaves και έχει ταξιδέψει ήδη σε 20 διεθνή φεστιβάλ στην Ευρώπη, ενώ το νέο της έργο, με τίτλο Τιτάνες, είναι μια διεθνής συμπαραγωγή και θα παρουσιαστεί 6-7-8 Ιουνίου στο Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόσφατα απέσπασε το Pina Bausch Fellowship για το έτος 2016 και με την ευκαιρία αυτή ακολούθησε τον διεθνούς φήμης δημιουργό Lemi Ponifasio σε Νέα Ζηλανδία και Χιλή.